Blog 1 - Het begin 🇰🇷

15 augustus 2021 - Daejeon, Zuid-Korea

Het begin van de reis!

Met 4 koffers, 6 handbagage, een baby en een kinderwagen vertrokken wij van Amsterdam naar Helsinki, onze eerste vlucht!

Geen idee hoe de vlucht zou gaan lopen met Livia, nou het viel mee! Zoals ze altijd alles prima vindt, dit dus ook… met grote ogen kijken naar alle stewardessen, een koptelefoon op voor haar oortjes en af en toe bewonderend uit het raam kijken…. En dan nog 50min op schoot bij papa in slaap vallen!

De tweede vlucht begon met een beetje vertraging, voordat we de lucht in waren sliep Livia al en konden wij even rustig alle papieren invullen voor bij aankomst. Eenmaal wakker, natuurlijk weer vrolijk en wel lachen naar de stewardessen en de mensen achter ons vond ze ook wel lief! Papa en mama af en toe om de beurt slapen terwijl Livia in haar ‘VIP baby basket’ lag… hetzelfde ritueel als die we thuis doen, en binnen een paar minuten sliep ze…

De vluchten zijn gelukkig heel erg meegevallen!! Trots op ons kleine meisje en papa en mama zijn zelfs uitgerust 😃

Eenmaal aangekomen op ‘Incheon Airport’ in Seoul.. keek Livia haar ogen uit en kwamen alle “corona marsmannetjes” op haar af en wilden aan haar zitten… het land is bang voor COVID maar als ze een blonde baby zien die ook nog eens vrolijk is denken ze daar ineens niet meer aan… Robin druk met al het papierwerk en ik moest Livia in de gaten houden dat ze niet meegenomen werd, haha grapje! Er kwamen alleen wat selfies aan te pas en kiekeboes in het koreaans!!

Nog een reisje met de bus en trein tot we arriveerden in ons AIRBNB voor 2 weken.. want we moeten in quarantaine…

Het huisje is aan de kleine kant, maar goed genoeg voor deze weken en voldoende voorraad in huis om de quarantaine door te komen!

Nu zit er al een week op en hebben we al sinds zondag 8 augustus niemand gezien, we voelen ons wel een beetje kluizenaars! Netflix, babytv en spelletjes houden ons de hele dag wel bezig… We kruisen de quarantaine dagen af en kijken uit naar onze “bevrijding” op zondag 22 augustus om 12:00!

Hahahaha!! Nog even geduld dus!

De volgende keer wat meer over de eerste indrukken na onze quarantainetijd!

Liefs van ons!

XOX

Aangekomen in Zuid-Korea 🇰🇷Even een selfie!Koptelefoon op voor mijn oortjes!

1. Nel kompeer:
    15 augustus 2021
    Fijn dat het allemaal mee viel .
    Nu even doorbijten 😉deze 2 weekjes
  2. Annemiek Lokker:
    15 augustus 2021
    Wat fijn dat de reis zo goed is verlopen.Nog een weekje quarantaine ( kan je ook lekker uitrusten) en dan aan het Koreaanse leven gaan wennen. Dikke knuffel voor allemaal😘
  3. Sabrina:
    Superleuk om te lezen Pam! 😘😘
  4. Oma connie:
    15 augustus 2021
    Super leuk geschreven kunnen we jullie volgen en iedereen dus dat wil.hopelijk snel weekje voorbij vrijheid dikke knuffel voor jullie 💋❤️❤️Liefs oma en opa en tante kus
  5. Gert:
    15 augustus 2021
    Top , we zullen de kluizenaars gaan volgen. Gelukkig heeft Rotterdam gewonnen en hoop ik dat het internet goed is. Groeten 🖖
  6. Hans en caroline:
    15 augustus 2021
    Leuk om te lezen. We wachten op meer.
  7. Marianne de Vriend:
    15 augustus 2021
    Oohhh Pam wat leuk om te lezen, ben alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    Fijn dat Livia het zo goed doet!
    Lekker blij eitje!❤
    Succes met alles wat op jullie pad komt en geniet van elkaar!
    Liefs van Dick en Marianne
  8. Graciela:
    15 augustus 2021
    Leuk om mee genomen te worden in jullie reis. Wat een knapperd die kleine! Veel succes en hopelijk vliegen de laatste dagen quarantaine voorbij!
  9. Mike Heniger:
    15 augustus 2021
    Leuk geschreven. Na de China reisblog, hebben we nu de Zuid-Korea reisblog.
  10. Yvonne De Bruyn:
    Leuk in te lezen. Succes
  11. Soraya:
    1 september 2021
    Fijn hé als je kind zo makkelijk is. Weet er alles van! Ik kan me voorstellen dat jullie de dagen aan het afkruisen zijn. Nog even geduld.
  12. Nadine wensveen:
    1 september 2021
    Wat leuk zeg dat jullie dit doen.
    En wat fijn dat de reis goed is gegaan met de kleine livia heel veel plezier en veel geluk we blijven je volgen
    Gr Nadine Alyssa,Xavi van de Horizon school
  13. Kerstin:
    1 september 2021
    Super leuk geschreven weer Pam, verheug me op de volgende blog. 😘
  14. Roxy en yuri:
    1 september 2021
    super leuk om te lezen ga jullie volgen
  15. Irene:
    1 september 2021
    Leuk om zo te lezen wat jullie allemaal meemaken! Leuk geschreven ook. Een wat is Livia toch een heerlijk makkelijk meisje! 🥰 Keep us posted! 👋
  16. Leo:
    1 september 2021
    Toppers en leuk om mee te lezen, we blijven je volgen❤️ Groetjes aan Louis ⚽️ En de kleine prinses 👑